grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

torsdag 27 januari 2011

Det där brödet...

Jo,det däringa rosmarinbrödet...sist jag försökte mig på att baka så gick det ju sådär.. Jag tog nog lite för mycket vatten eller kanske för många G&T..det gick i alla fall åt fanders ! Nåväl..nytt försök och så här långt ser ju allt bra ut..deg ( till höger..),gröna oliver och rosmarin. Rosmarinen ska egentligen vara färsk men lite svårt att få tag på nu,tydligen. Degen är vid det här laget jäst i en timme och väntar nu på att få förena sig med rosmarin å oliver..sätt igång å knåda. Degen..Pierre ! Degen... I väntans tider...det ska jäsa ytterligare nån halvtimme så att krydda å oliver liksom ska gifta ihop sig med degen..det lät ju riktigt bra det där ! Ungefär som första ungen ( förlåt mig,Johan..). Man vet liksom inte vad som väntar...
Men kolla !! Ser ju riktigt bra ut ! Fram med kniven å snitta. ( påminner mig lite om när jag fick frågan om jag ville klippa navelsträngen... Nej,för fan..gör det du !) Sorry igen...
Å så in i ugnen..just här har jag ingen passande liknelse,det kan lätt bli lite konstigt då..men visst påminner det lite om ett par..brön..liksom.
Å så se på faan...det blev ju ett bröd den här gången ! Det blev även riktigt gott och det är nog inte sista gången jag liksom har en..ett bröd i ugnen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar