grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

onsdag 11 april 2012

Nä..nån skåning blir jag nog aldrig...

...för det bästa retrieverklimatet finns i Sörmland. Här finns dom bästa hundarna och dom bästa förarna !

Så var det visst någon som sa nån gång...

Hur som helst - påsken tillbringades nere i Skåneland, andra helgen på raken.
Det var Hanna som dragit ihop ett gäng tappra retrieverentusiaster som förgyllde min och Sofias påskhelg med bra hundar, bra handling och gemytlig samvaro öht.
Det fanns som - som vanligt när Sofia och jag går in och petar - saker att förbättra och fundera över men bara för att vi säger en sak så behöver det ju inte alls vara så...vilket emellanåt framkom då diskussionerna gick ganska högt. Precis som vi vill ha det !
Jag tyckte personligen det var extra roligt att få se Stings kullbror Tomtebloss (ja, han heter faktiskt så!).
En duktig och något mer balanserad hane än min egen med sin duktiga förare Birthe. Dom vann fö ett WT dagen efter kursen...Grattis! ( Sting och Tomtebloss kommer från kennel Happy Birdhunters och är efter Garronpoint Mole undan Searover Kits Dot )

Tack alla inblandade och då framförallt Hanna och Sofias pappa Roland som ställde mark och hus till förfogande.

3 kommentarer:

  1. Tack själv Jens o Sofia,väldigt trevligt och givande....Björn

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa.
    Marina

    SvaraRadera