grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

torsdag 18 mars 2010

Det går lite sådär...

Det går lite sådär för mig nu...jag saknar min Sofia som är väldigt långt borta,är snorig, förkyld och frusen,Sting har ätit upp fjärren till tv-n,trött på vädret och en del annat som man inte råder över...ja, det går lite sådär. Hur som helst,solen går nog upp i morgon också! Förra helgen var jag på kurs.A-provskurs för Birgitta S-W och vi höll till hos Jill å Peter. (http://www.retrievertraining.eu/) Det var en givande helg och det är inte svårt att ta till sig det Birgitta förmedlade,inte många har den rutinen av att starta och döma just A-prov som hon har. Helgen bjöd på många skratt och tänkvärdheter och det var en hel del förare som fick lite att tänka på - inklusive jag själv. Det diskuterades en hel del om handling,såklart,att ganska bra inte räcker särskilt långt och att det man tillåter hunden att göra - det gör den. Vidare framkom det ganska tydligt att det här med memories och öppna linjetag inte är det enda sättet att träna dirigeringar på... Kursen genomfördes i strålande väder även om det var lite kallt emellanåt,hundarna var...på humör kanske man kan säga..hahaha (har sällan sett min egen Gry vara så koncentrerat kass på så kort tid) och Jill å Peter var helt underbara som värdar ! Jag önskar dom verkligen lycka till med sin verksamhet !! Annars flyter det väl på...tränade häromdagen med duktiga Maria Sundberg och till helgen blir det bastu och middag hos kära vänner och lite hundträning med profiler från Sörmland.

6 kommentarer:

  1. Tack Jens, det var kul att du hoppade på kursen och roligt att det var givande.
    Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Kära son! Det är alltid lika roligt att läsa din blog, jag följer dej o Sofia via era bloggar. Jag förstod att du var lite låg idag i telefon och det berodde inte enbart på förkylningen. Det längtas en hel del förstår jag men så är livet och kärleken.

    SvaraRadera
  3. Hallå, ja då har du en av dem som fick lite att tänka på här som skriver. För din info så har jag köpte busskort till lile Walle nu :) Tack för härliga skratt, tävlingar och diskutioner

    Vi ses kristina och Walle

    SvaraRadera
  4. Kristina , du är för snäll .... Walle kan gott cykla när han ska i väg ;)
    Inga

    SvaraRadera
  5. Hehe...ska nog bjuda på en "Kristina"...
    / Jens

    SvaraRadera
  6. Walle har ingen cykla så de fick bli busskort.
    Se upp om ni ser oss på linjen nu. Walle har då tagit sig dit med buss och jag med bil. ;)

    Inga, du känner väl mig jag är inte snäll :)))
    /Kristina

    SvaraRadera