grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

tisdag 9 november 2010

Ödet...eller lagen om alltings jävlighet !

Murphy och jag...
I skrivande stund skulle jag suttit på en pub i England...nu sitter jag i nån jävla snöstorm hemma i Sörmland och undrar hur det kunde bli så här...?? Ok, så här är det...bara att erkänna ; England eller inte...har en längre tid velat lite fram och tillbaks men bestämde mig till slut för att åka, det är inte alls länge sedan.. In på Ryan Airs sida för att boka..fram med kreditkortet..nähä, det nekades !? Gjorde flera försök men inte ! Trött och irriterad...Sofia ryckte in. Skriva ut biljetterna, visst inga problem..det har man ju gjort nu ett par gånger. Skrivaren stendöd...trots - i början - milda upplivningsförsök. Det slutade med att jag dödade fanskapet..hårt och snabbt ! Skrivare nummer två...måste installeras såklart. Sätt in skivan nu...ja,ni känner säkert igen det där. Vilken jävla skiva och var finns den? Letade länge..började bli irriterad igen men se där - den som söker skola finna ! I med skivan...installation slutförd ! Bra ! Skrivare stendöd...suck...Jill och Peter ryckte in!
Tack ! Dax för avfärd ( vi pratar idag,alltså )upp jättetidigt,lämna hundar här och där och sedan iväg. Nånstans ganska nära Skavsta börjar det liksom oroa till sig lite...en svag känsla av obehag kommer krypande...slår till som en slägga..passet !! Å mitt handbagage..hehe..hemma i hallen,såklart ! Var annars !? Ni kanske kan tänka er känslan...jag var iaf ute i god tid men att vända,köra hem och hämta passet och sen mot Skavsta igen...nänänä,inte en chans ! Inte i det här jävla vädret..hatar vintern ! Snabb koll med Sofia på telefon..jodå,det hänger en extranyckel där..ok,skönt ! Nytt samtal - nu till klippan Peter. Inga problem..han körde direkt hem,hittade ingen nyckel och sen möta upp mig på Skavsta och leverera pass och handbagage. Japp ! Så gott om tid hade jag i alla fall ! Tack igen, Peter ! Förutom den där lilla,yttepyttelilla detaljen att det inte fanns nån nyckel på nämnda ställe... Hahaha...ja,vad säger man liksom?!Är det ödet som talar om för mig att jag inte ska åka till England eller är det bara Murphy som jävlas lite !? Bara att svänga runt lite snyggt precis utanför terminalen för att köra hem igen..å jag kunde inte ens ta ut min irritation ( milt sagt ) och köra sådär jättefort och förbannat pga den jävla snön ! Så nu sitter jag här...hemma i köket. Lite fattigare och liksom lite sådär lagom trött på min egen klantighet...men shit happens ! En ny biljett är inköpt så jag åker i morgon,samma tid. Tidigt i säng ikväll..jag slipper iaf packa och jag tänker sova med mitt handbabage...det får ersätta någonting annat i sängen ( hehe..) och passet har jag medelst silvertejp fäst i pannan ! Nån borde ju se att det sitter där...i fall jag skulle glömma det ! Lev väl...eller hårt,vilket ni vill !!

9 kommentarer:

  1. Jag håller med Sofia, men Jens........

    SvaraRadera
  2. Föregående inlägg är förstås från moder.

    SvaraRadera
  3. Don't le the truth get in the way of a good story.

    SvaraRadera
  4. Don´t worry, be happy!
    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  5. Håller med Heléné... Shit happens, aaall the time. Men det brukar bli bra i slutändan :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, tokigt blev det men nu är det incheck om 30 min. och du har ju inte ringt än så då borde det ju vara grönt :o) Hoppas det blir en bra vecka (knapp) nu i England!

    SvaraRadera