grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

onsdag 6 oktober 2010

Tid till eftertanke...

Igår var jag ute och hämtade mer trattisar ( ja, det är verkligen bara att gå ut och hämta.. ) Efter en bra stunds ryggkrökande och undrande var jag den här gången hade ställt korgen så satte jag mig ner på en stubbe för en stunds eftertanke..jag gör det ibland när inte hundträningen går som jag tänker mig eller när jag bara vill samla tankarna lite...fler borde prova det... Jag förundras över människor som verkar må bra av andras olycka och problem - små,små människor vars liv till viss del kretsar runt hur andra har det och hur dom egentligen borde ha det... Ofta har dom små människorna ett ganska tråkigt eget liv som gör att dom lägger så mycket energi på hur andra har det...eller borde ha det. Småmänniskorna verkar må som allra bäst när det liksom inte går så bra för andra...dom kallar sig gärna vänner till endera parten av ett par och applåderar glatt och gärna - ja, tom. gratulerar - när det liksom skiter sig... Man tänker inte så mycket på att det faktiskt sårar till och med den egna vännen utan man känner tydligen en slags tillfredsställelse över att det just...skiter sig. Till er små,små människor vill jag bara säga en sak...väx upp och ta hand om er, ni verkar behöva det !

Tror att vi är överens om just detta i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Så sant, så sant! Var rakryggad och håll huvudet högt. Man får helt enkelt inte ta åt sig allt som sägs och görs!!
    Kram fr Moder

    SvaraRadera
  2. vi är överens om det mesta!!

    SvaraRadera
  3. Viktigast är ju att ni är överrens. Man får liksom försöka att inte bry sig och lägga energi på de där små människorna som vi nog alla råkar ut för ibland tyvärr.
    Må gott!

    SvaraRadera