grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

måndag 1 november 2010

Rosa dag...

Betyder att jag idag köpte en rosa duschcremé för att jag tyckte att den luktade så gott...sen shoppade jag lite...manligt? Tja...det kan det väl vara ! Nu lagar jag mat och har tänt en massa doftljus..hehe..men säg inget till någon om det... Jag fick ett mess idag...mina beställda Amaroneviner hade anlänt till systemet. Glad i hågen åkte jag dit bara för att konstatera att..det hade dom inte alls gjort ! Suck...jag köpte en flaska vitt Fleur de Cap istället,bara för att liksom...sen köpte jag en ( för dyr ) tröja,en dvd ( Robin Hood med Russell..hopplöst förtjust i Robin..) handlade en massa mat å åkte hem igen ! Bra Jens ! Hösten är ju här,kanske ni har märkt.. Utanför huset ligger löven i drivor på den EJ klippta gräsmattan,brasan brinner INTE i öppna spisen och bägge trappräckena upp på verandan har murknat sönder och hänger på trekvart. Det matchar liksom den flagnande färgen på huset och staketet som ligger mer än står upp runt huset. Vad trött man kan bli på en hyresvärd ibland ! Helgen som gick tillbringades hos Jill & Peter på Träskaten. En,som vanligt,bra helg där Träskatens värdskap ständigt nästan slår nya rekord...för alla er som fortfarande inte har varit där på kurs - åk dit ! Servicen är superb och maten är i en klass för sig ! Instruktörerna är ( oftast ) jättebra...hehe... Just den här helgen var instruktören av den högre skolan...det blir gärna så när man spänner bågen lite och man har kursare som genast är med ! Tänker på Gerd som förde sin hund föredömligt vid flera tillfällen...på Sten som,med ciggen i mungipan och på genuin söderdialekt,manar på både sin hund och övriga kursare,på Sofia som stod ut med den ena gliringen efter den andra och lyckades få sin duktiga flattik att till slut springa rakt fram,på alla övriga kursare som stod ut med mitt sätt att övertyga dom att hundarna faktiskt både kan - och kräver - en träning där man ibland balanserar på på vad för den enskilda individen är snudd på för svårt för dom... Nu snackar vi träning...att öva sin hund är för amatörer ! ; ) Succe´träning är för mesar ! ; )) En bra helg,helt enkelt ! Å Maggan fick visst sova i sängen...för första gången... Peter - vi ska ta ett snack om det där snart !! Tack alla för en bra helg !

5 kommentarer:

  1. Repetition kan emellanåt vara bra... fick jag lära mig en gång i forntiden. Dock prövar jag gärna nya, tuffa metoder - om dom är bra. Och ibland är dom ju faktiskt just det. ;-)

    /Glad lärka, absolut ingen mes

    SvaraRadera
  2. Jag och Walle hoppade helgen :). Vi är nog två riktiga mesar. Vi tog husse med oss på SPA istället. Vi ses Kristina

    SvaraRadera
  3. du klär i förklädet :)men jag måste säga att jag föredrar Per Morbergs stil ( lite mer manligt)
    vi ses Anna med Tassa.

    SvaraRadera
  4. Tack själv Jens! Du har en riktigt bra förmåga att pusha kursarna i rätt riktning med höga krav utan att få någon att känna sig värdelös på något sätt, utan snarare tvärtom!

    Maggan goade ner sig i sängen ordentligt och sov som en prinsessa hela natten :o)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Rikssvenska, Jeppz, rikssvenska!

    SvaraRadera