grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

fredag 6 juli 2012

Student och segling !


Yngsta sonen Jesper tog studenten för en månad sen..jag önskar honom stort lycka till i framtiden !
 ( mao...sköt dig ! )...


...och ta väl hand om din fina flickvän Bea !


Stolt far flankerad av bästa sönerna Johan och Jesper !
 ( Nånting har man lyckats med iaf.. ; ))


Looking good !


Jag hann även med en liten seglats på sjön Sommen. Sjön räknas som Sveriges 10e största och håller en imponerande samling av stora segelbåtar...( I bakgrunden ser vi stolta Boxholm 2 tuffa fram med hjälp av sin ångdrift.)


...varav Micke och Wiiva har en av dom. Dom unga tu firade dessutom bröllopsdag den här dagen och vad passar väl bättre än att bjuda in Jensapensa som " skipper " !
Tack Micke & Wiiva och grattis i efterskott igen !


Det börjar blåsa upp och jag kan meddela att segling är inget för tunnisar ! Jag var där ändå...


Jag windsurfade mycket i min ungdom och känner till principerna och att hålla utkik efter " svartingarna "..
Jag frågade Micke hur mycket lutning båten klarar av.. " Till seglet början ta in vatten " blev svaret !
Jag vet oxå att för mycket lutning hämmar farten men det är ju rätt kul.
" Gå upp i vind om du tycker det lutar för mycket.. " Jag hade hellre slörat ner för att få mer fart men man kanske inte kan göra så !?


Svalberget...


Vädret var en aning nyckfullt...men det bekom knappast 2 jävligt salta grabbar !


Liljeholmens Säteri...här har Greta Garbo tillbringat sina barndoms somrar..


Åter i hamn i Seglarvik !

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder. Många fina minnen från segeltiden på sjön Sommen, saknar den. Kram fr Moder

    SvaraRadera