grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

måndag 12 juli 2010

Nyförvärvet !

Maggan har kommit till Himmelsända ! Hon heter på pappret Huntrets Sashimi ( e. Stazjep Daryl u. Djurbergas Farndale Moor ) och är en gul ( ja,gul...) tik uppfödd av Carina Sellen och Håkan Johnzon på kennel Huntrets tillika Sörmlands Hundskola. Jag hade den här kullen lite i tankarna redan innan dom föddes men sen kom det lite annat emellan och jag slog det ur hågen... För ett tag sen var jag hos Håkan & Carina på ett mocktrial å då fanns det fortfarande en valp kvar...och efter lite övervägande och resonerande med mig själv så fick Maggan flytta hem hit. Jag har ju en viss anknytning till dom här hundarna då Sofia har Baggi ( Maggans farbror ) och även Grim ( kusin till Maggan ) så äpplet föll inte så långt den här gången... Jag gillar verkligen Baggi och har sett dom flesta av hans valpar så jag tänkte att det blir säkert bra... Maggan var ca 14 veckor då hon kom hem hit och jag har nog aldrig haft en lugnare och tryggare valp än henne. Tror nog att Håkan & Carina har jobbat lite med valparna... Hon har en enastående förmåga att koppla av och liksom bara vara...och hon rättade snabbt in sig i ledet när hon kom hem till Sting ( den däringa lekfarbrorn...) och Gry ( den däringa tjuriga och arga..). Att jag skulle stå där med just en gul tik kunde jag inte tänka mig för ett tag sen men nu känns det riktigt bra ! Och vet ni vad...nästa år ska jag vinna Derbyt... ; ))...igen...hehe. Här kommer en liten bildkavalkad på Nyfiken Gul...
MMaggan säger hej till dom andra...straxt därpå säger Gry hej till Maggan ( ni kan nästan se blicken...) på sitt eget sätt varpå jag säger Tjena hallå till Gry...sen har det gått bra ! Kollar in blommorna..å äter lite kobajs samtidigt Jag sitter gärna i hundgården... ...men nån måtta får det väl ändå vara !
Äter med god aptit...helst hela tiden !
Å leker gärna med Sting ( Happy Birdhunters John Deere )
Simmar gärna...
...dock med ett litet lunchbreak av upphittad macka !
Sen blir Maggan hemskt trött !

4 kommentarer:

  1. Åh vilken fin valp. Jag tycker hon ser ut just som en Maggan! /moder

    SvaraRadera
  2. En fin liten gul, blir nog toppenbra det där. :-)

    SvaraRadera
  3. Såg henne på Gryt för några veckor sen. Social, lugn och helt opåverkad av miljön. Grattis! /Gerd

    SvaraRadera
  4. Lycka till med valpen. Nu är du ju ännu ett steg närmare en golden, skulle vara sååååå kul att fått se dig med en golden. Marina o Sven

    SvaraRadera