grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

onsdag 2 maj 2012

Eukanuba Competition ( det blev inte som jag tänkt...)


Kvartetten...som styrde och ställde !
Med stor ära !

Funderar lite över ingången på det här..." reportaget "...men ok,så här var det ;

6,8,8,15,15,18,18...det var poängen jag fick när jag startade igår. Kanske ska nämna att maxpoängen var 140 ! Det hade ni räknat ut..jaha...
För det mesta så skriver man och yvas över vilken himla duktig hund man har och hur bra allt går - jag är likadan !
Det finns sämre dagar och vi hade en sådan igår.
Jag hade sett fram emot starten på Eukanubas WT rätt länge - sist jag startade så gick det rätt bra ( av 3 A-prov var facit 2, 1 med cert, 1...så fick jag det sagt.. )
Nu är det en ny säsong dock och jag tyckte att vi kom  bra förberedda och så blir det bara pannkaka av alltihop.
Jag har högt ställda krav - ffa på mig själv men även på min lilla jycke Sting som, för det mesta, lever upp till mina krav men den här gången gick det alltså inte så bra.
Hur kunde det bli så här ?
Kanske är inte hunden bättre? Kanske är inte JAG bättre? Kanske har jag tränat fel...eller för mycket..eller för lite?
Frågorna som snurrade i mitt huvud var många när jag körde hem...
Med lite distans så konstaterar jag att alla kan ha en dålig dag - min kom igår - men det är klart att man funderar över varför det blev som det blev. Man analyserar och funderar över om träningen ligger fel, varför hunden funkar hemma men inte borta osv.

Kanske skulle jag försöka att vara lite mer ödmjuk inför uppgiften och hur jag tycker och kräver att min hund ska utföra densamma !?
Om jag ställer så höga krav på min hund så borde jag jävlar i min lilla låda inte stå där och föra honom som en stor klant som jag faktiskt var under vissa delar av prövningen...
Kort sagt - jag led faktiskt med min Sting under gårdagen..hehe..önskar att han gjorde detsamma men det kanske han faktiskt gjorde ?
Hur som helst så fanns det ljusglimtar att ta med sig hem och hela evenemanget var väl genomfört i strålande solsken !
Det var dessutom himla kul att träffa nya och gamla bekanta igen !
Här följer lite bilder ;



Jag lyckades med nåt jag aldrig gjort förut - jag var faktiskt först till samlingen men efterhand så droppade folk in.


En del norrmän var på plats - här representerade av den gode Erling Skotner.


Thomas Söderström och Roger Westerman står och dryftar...


Lena Westerman ( Streamlights kennel ) hade viss anledning att vara nöjd...på domare Ulf Göranzon´s station blev hon och hennes 2 ( ! ) hundar utsedda till rutans bästa hundar då dom presterade det bästa, och till sättet mest exakta, arbete !


PAW of Sweden var en av dom stolta  sponsorerna och fanns på plats.


Janne ( en av domarna ) Wiberg, Ulf ( en av dom andra domarna ) Göranzon står och...hehe...försöker rättfärdiga sin poängsättning för Tomas Söderström..eller !?
Tack Janne för dom fina poängen ! ; ))


Den här bilden är lite extra för mig...det är Tina Engström som med sin duktiga flattik Triss går in och,helt respektlöst,kniper 3e platsen på Eukanuba WT.
Jag och Tina har...följts åt kanske man kan säga...under ganska många år nu och Tina är även här hemma och tränar med sina hundar lite då och nu...så det är med stor glädje och respekt jag återigen säger ; 

Tokgrattis, Tina !! ( nog såg jag allt en tår..? Det fick iaf jag... )


I skrivandets stund föll alla namn bort ur minnet men det är en hane från Djurbergas kennel som står som segrare iaf...jag grattar alla tre och tackar för mig för en jättebra och välorganiserad dag !




Ja,just det...den där kursaren Marie-Louise Gissberg med sin duktiga Gale..( från kennel Jaktyrans ) ;
Se upp för henne ! Bakom den något förvirrade ( ; )) fasaden finns det en förare med en liten jycke som är något alldeles extra !
Marre...hur svårt kan det vara !?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar