grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

onsdag 30 maj 2012

Saker som gör att man trivs med livet kan vara...


Början till en blygsam vinsamling...jag hade först tänkt att säga vinkällare men reviderade mig en smula...vi har källaren men kanske inte mängden vin. ; )
Jag är löjligt entusiastisk och Sofia fattar ingenting...men Jens,om vi inte får dricka dom - vad är då meningen !?


Mat & dryck....här är vi liksom på samma nivå,nästan...
Jag tycker köp färskt och Sofia ( som är av den mer sparsamma typen tycker frys in och tina upp.. )
På bordet ligger en färsk röding fylld med diverse färska kryddor,grönsaker att grillas och så lite kolhydrater - mest för Sofias skull !


Favvofisk på grillen - färsk makrill som fylls med precis det ni tycker om ! Här är den fylld med...typ det som jag tycker är gott !
Skåra den,lite citronolja och mycket salt ! Bjud den goda vännen som vi gjorde,bjud på ett gott vin ( som den goda vännen måste tacka nej till för att hon kör - slafsa i er och drick upp vinet själva ! ) och ha sen en allmänt trevlig försommarkväll !


...att man trivs med och kommer överens med sina hundar !
Här under en andjakt på ett gods i vackra Sörmland.
Jag har ju under en tid haft ett litet " issue " med min hane Sting.
Vi har inte riktigt varit överens om hur saker och ting ska lösas och i vilken ordning. ( läs tidigare inlägg så hajjar ni ).
Det börjar bli allvar nu...nu snackar vi om vad som gör livet värt att leva på riktigt..det är ju min lilla grabb,liksom...min bebis...
" Du kan sno min fru,slå mina barn men du snackar inte skit om min hund ! "
Nja...kanske tycker jag inte riktigt så men trots allt - när man lever med så mycket hund som vi gör så är det ganska viktigt att det funkar med jyckarna. Så tycker självklart även jag !

Så jag gav helt enkelt min hund lite mer kärlek än vad både han och jag var vana vid och vips...hur svårt kan det vara !?
Jag fick plötsligt en hund som inte var så himla ängslig så fort han var med mig...som inte bara kände kraven utan även förtroendet från min sida.
Vi hade en träning igår med våran lilla träningsgrupp och Sting ( och jag ) visade upp en sida som kan vara så lätt att glömma bort när man börjar kräva för mycket - ömsesidigt förtroende !
Tack Sting för att du står ut med mig och tack Maggan( Margareta Westman - en kvinna med blick..) för att du ser förändringen och ger mig cred för det !!


...en schysst pelargonodling och ett bord med färska kryddor...


...att man bor gudomligt på ett ställe som heter Himmelsända ! ( kan ju även tolkas som där himlen tar slut iofs.. )


...att man nästan kvävs av den intensiva doften från syrener ! 


...att man får se och höra sin fina sambo Sofia Larsson så inlevelserikt och övertygande stå och prata om vad som skiljer kreti & pleti från oss övriga...vikten av att kunna hålla ett och närsöka ett område !


Birgitta verkar osäker...lugn säger Sofia...hunden gör vad du har bett honom om !
Sen kommer det klassiska - " Duktig kille ! "...eller som engelsmännen tror hon säger ; " Dog Tequila ! "
Ha ha...ja, det låter onekligen rätt lika !
Britter.......


....att man får avsluta träningarna med lite häng vid grillen !
Bilderna från skogen ovan är tagna från dagens träning med hundar som är på väg mot den där öppen-klassen...
Vi tycker vi stretchar på i både svårighet och avstånd och ni kontrar med att säga..." Ge oss ! Kasta vad ni vill,gör vad ni vill, vi grejar det ! "
Vi tycker det är under bart !
Men....vi ska ger er vad ni behöver ! 
Succe´träning i all ära...men allvarligt talat - det är väl ändå för mesar !?

Det här är några av  mina saker som gör att man trivs med livet - vilka är era ?

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart och inspirerande inlägg Jens:)

    SvaraRadera
  2. Monica i Täby30 maj 2012 kl. 09:37

    Bravo Sofia och Jens! Mat, dryck och hundträning.... Succe!
    Monica

    SvaraRadera