grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

tisdag 11 maj 2010

En helt vanlig dag på Himmelsända...

" Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt som tär å spränger?
ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer...och det som stänger. "
He he....jag tackar min underbara litteraturhistorielärare Johan som faktiskt lärde mig en svensk dikt nästan utantill...av Karin Boye, för övrigt...
Nåt att tänka på..nåväl, slut på det litterära för den här gången..
Tränade två pass idag med ffa Sting...och tänka sig... ...han stannar ju snällt och fint !
Samtidigt som jag var ute och lekte med mina hundar ( som min goda far så opassande uttryckte sig en gång för länge sedan..) så klippte grannen gräset i sitt anletes svett..han blev så där lagom road när jag fotade honom..hehe..
jag tände grillen efter avslutad träning och satte mig en stund i den nyhandlade stolen och började läsa " Hypnotisören " av Keppler...ja, jag vet..jag har inte läst den än !
Sedan avnjöts middagen..det är grillad entrecote med en fransk potatissallad och vinet är av italiensk härkomst och jag vågar inte säga vad det kostar ( av respekt för min mor..) men det är hemskt gott !

4 kommentarer:

  1. Hypnotisören läses här hemma också. Onekligen spännande!

    Vem var den lycklige middagsgästen?

    SvaraRadera
  2. Det täljer inte historian,Hanna...

    SvaraRadera
  3. Middagsgäst?? Ja, inte var det mamma i alla fall.
    /Moder

    SvaraRadera