grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

tisdag 18 maj 2010

Himmelsända..börjar göra skäl för namnet !

Tydligt skyltat från vägen...till himlen, liksom..

En underbart varm,solig och skön dag har det varit idag ! Billabong-shortsen från Thailand åkte på och det väckte onekligen lite minnen till liv, kan jag säga...borta bra men hemma ändå bäst !

Himmelsända börjar visa upp sig från sin bästa sida nu och jag känner liksom att här kommer jag att trivas förträffligt. Hela Sörmland är så otroligt fint med sitt öppna,ljusa och böljande landskap...att det sedan finns många och trevliga människor att träna hund tillsammans med gör ju inte saken sämre !

Från stora vägen visar en vacker alle´vägen upp till gården

Idag har jag bara tagit det lugnt..inte ens tränat hundarna ( hmm..känns sådär.. ) utan fixat och donat här hemma och varit in till Eskilstuna för lite ärenden. Köpt hundmat,unnat mig en lunch på en uteservering och varit på apoteket och hämtat..hmm..medicin- eller nåt- till Sofia.. ; )

I morgon åker jag till min kära fästmö och det är efterlängtat, kan jag säga. 7 veckor är lång tid, alldeles för lång tid !! Jag ser fram emot träningar, hästkapplöpning, pubbesök och en del annat som jag inte tänker nämna här...för då blir Sofia bara generad! Å så några GT oxå, förstås...

Hundarna får bo hos goda vännerna Jill & Peter på Träskaten ( tack för att ni är så himla snälla ) och när jag kommer hem så blir det hårdträning igen inför Unghundsderbyt ! Många ska visst vinna i år, har jag hört, och det är ju bara kul att ni vill ge mig en match..hehe..!

Huset ligger vackert inbäddat och omgivet av stora lönnar... ...och det är tur att jag inte har något emot stora gräsytor ! Till höger skymtar syrenhäcken som nog står i full blom när jag kommer hem...
...och det finns gott om fruktträd.

6 kommentarer:

  1. Oh vilka fina bilder. När du kommer hem så måste jag bara komma o hälsa på dej. Och gräset har du klippt också. Bra jobbat!! Njut nu av England och Sofia.
    Kram fr moder

    SvaraRadera
  2. Hmmm...göra Sofia generad? Undrar bara i mitt stilla sinne hur DET ska gå till? ;)
    Kan meddela att dina vovvar sköter sig som de brukar = Skit...NÅÅÅEEE skojja bara såklart ;) De är såååå goa och väluppfostrade! Hörde jag unghundsderby? Tar ut Sting-pling på en vända i morgon och jäklar dig om jag inte får ett tack då du vinner :)) Kramar till er båda! Jill

    SvaraRadera
  3. Halloj, Hörde jag unghundsderby = vinna? Jens jag vill bara meddela att jag skall till Träskaten i helgen och vad jag förstår är Sting där :)
    Hälsa Sofia
    Hälsningar Kristina och lille Walle
    Ps Klart vi håller tummarna för dig på Derbyt.

    SvaraRadera
  4. Hjälp !! Jill, håll Sting borta från dom där två!! ; ))

    / J

    SvaraRadera
  5. He he he, vi är nu klara för färd mot Lilla Träskaten :)))))))
    /Kristina och lilla Walle .

    SvaraRadera