grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

torsdag 3 juni 2010

Som en blänkande skönhet mitt i djungeln står den där...

...min nya Webergrill ! Svart,klotrund och stor... Tur den är lite högre än standardmodellen annars hade den väl försvunnit i djungeln till gräsmatta ! Gräsmattan är ett kapitel för sig...jag tycker ju som sagt att trädgårdsterrorism är av den värre sorten och när det kommer till gräsmattan kan jag vara lite av en fetischist ! Det är som med plattgångar - finns dom ska dom vårdas ! Min hyresvärd ska tydligen hålla med gräsklippare men när jag ska låna den är den alltid sönder...samtidigt som värdens gräsmatta är rätt kortklippt..mest hela tiden. Skumt ! Får nog köpa mig en egen och strunta i att klippa under äppelträden som tydligen hör till tomten här och som ligger på mitt ansvar att ansa..jaja.. Annars händer det inte så mycket...jag tränar på och Sting motsvarar mina förväntningar i stort..jag har märkt en liten attitydförändring hos honom i och med att han börjar bli lite mer " hane " nu...det gäller att hänga med och hålla honom på en lagom - och kort - nivå till sin omgivning..men ibland rinner hormonerna till lite mer än vad jag tycker är acceptabelt och när utvecklingssamtalet är över tittar han på mig med sina stora,runda ögon och liksom säger.." men ja ba...skulle bara.." Jaja...eller hur !? Ja, som när man själv började bli stor och skulle bara..ni vet.. Har haft en del träningar på sista tiden där jag har talat om för förarna att dom får inte vara så rädda för att " trycka på " sina hundar lite mer och kanske - nån gång emellanåt - gå ifrån den gängse, och ganska allmänt utbredda, succe´träningen. Jag tror vi har varit överens om att hundarna faktiskt har svarat ganska bra på den träningen och på bara någon dag faktiskt har höjt sig något snäpp ! Kul och jag tackar härmed berörda ekipage för att ni som förare också har svarat på den träningen och höjt er några snäpp ! Som jag sa vid något tillfälle...alla kan väl någon vers av " Bä bä vita lamm " och " Blinka lilla stjärna där " men vem vill inte rocka loss med " Highway to Hell " eller " Let me entertain you "....

4 kommentarer:

  1. The G2:s är laddade för ett par dagars "rock'n roll" på L. Träskaten nästa helg. :-)

    Ha en bra helg,

    Åsa m. flock

    SvaraRadera
  2. Det funkade verkligen bra med "på-tryckar-träningen" för oss. Nu kör vi på och snart grejar vi nog åtminstone en vers som vi kan entertaina med!
    Tack igen för en bra kurs o övningar :-)
    Karin & Stella

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med små unga herrar som kommer på att dom är hanar. :)

    SvaraRadera
  4. Funka handjagaren bra? ;o)
    Nu kanske du ser din stora svarta klotrunda blänkande skönhet? Det är ju jobbigt när man står där med Entrecoten och måste springa trädgården runt för att hitta grillen liksom :o)

    SvaraRadera