grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

tisdag 22 juni 2010

Träskaten eller Sundbyholms Slott...flip - flops eller stövlar...?

Sorry Jill å Peter, det blev Sundbyholms Slott idag...men tack för inbjudan till träningen ! Sundbyholm Slott...vilken pärla i ett underbart sörmländskt landskap ! Jag har aldrig förut varit där och efter en snabbkoll med Sofia hur man tar sig dit så visade det sig att inte heller Sofia varit där...va?! Efter att ha bott här i 10 år?! Ofattbart! Slottet med tillhörande slottspark, strand och hamn ligger nästan som på en udde omgiven av Mälarens vatten och det är otroligt vackert ! Så dit gick dagens lilla utflykt och här avnjöt ( nåja..) jag årets första bad, käkade Skagenmacka och bara njöt ! Det var ett härligt väder och mycket hud...oj...jag menar att det var rätt mycket hund där oxå som badade och jagade ällingar.. Lite kallt i vattnet var det allt men jag kunde ju inte bara ligga där och liksom...spana...så jag var tvungen att slänga mig i. Efter badet unnade jag mig en Skagensmörgås uppe på slottsterassen...ja, sämre kan man ju ha det så här på en tisdag ! Nu sitter jag här på verandan i kvällssolen och väntar på att glöden ska bli grå...marinerad kycklingfile med jordnötssås står på menyn...det här - mina vänner - är väl livet på en pinne !!
Sundbyholm kunde väl inte riktigt ståta med den här stranden...det finns ju bara en " The Beach "...Leonardo är han i dom oranga byxorna...

Å vattnet var väl en aning klarare och framförallt varmare här än i Sundbyholm...snorklingen lite vassare liksom...

2 kommentarer: