grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

torsdag 10 juni 2010

mer bilder från England..typ bilddagboken...

Vi var och bevittnade ett Working test oxå..puppy ( upp till 18 månader ) och Novice..typ resten...men kvaliten var inte så imponerande och Grim tyckte nog att det där hade han gjort minst lika bra själv...jag håller med !
Sen blev det roligare...galopptävling ! Tyvärr så fegade jag ur och vågade inte spela i nån av dom många " totostånden "...lite typisk svensk som man är !
Sofia står och väntar på att starten ska gå...
..men först måste man ju känna lite på hindren liksom..
..sen bar det iväg ! Det var en imponerande känlsa att stå så nära och känna hästkrafterna dundra förbi !
En del gjorde liksom ett eget race...faktum är att i dom 4-5 loppen vi såg så var det alltid någon jockey som valde att gå hem...eller..?
Galoppsporten betraktas som ett rent folknöje och man hade gått man ur huse den här dagen...glass, öl och mattälten avlöste varandra och det var som en enda stor söndagspicknick...nåja..med ett inslag av något överförfriskade britter !
Efteråt pysslar man om hästarna och passar samtidigt på att visa upp dom små liven..notera det fint klippta mönstret på...öh...röven !
Vilket är finast ? Den fina blomman mitt i allt det fina....
...eller den unika blomman mitt i allt det gula? Ja, jag vet vad jag tycker...
Här står Sofia faktiskt mitt i en " public footpath " och dirigerar Grim samtidigt som hon tänker...
- Tänk vad bra att jag har lärt honom kommandona höger och vänster muntligt...jag ser var han är men Grim ser inte mig! Just det !
Här mynnade vi ut..och möttes av ett par hästekipage med tillhörande, lösspringande labrador.
Härligt, eller hur !?

2 kommentarer:

  1. Ahhh, jada, jada, jeg skal läre hundeskinnet höyre og venstre!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dej, den unika blomman mitt i det gula är nog den finaste!! Härliga bilder tagna av en duktig fotograf. Kram fr moder

    SvaraRadera