grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

måndag 14 juni 2010

En riktigt bra helg, helt enkelt !

En riktigt bra helg är till ända ! Det började i fredags när min äldsta son, Johan, tog studenten...följes upp av ännu en riktigt bra och trevlig helg hos Jill å Peter ( börjar bli ett begrepp nu.. ) och följdes av en måndag med träning ihop med en Highclere-vinnare...bara det kan ju få en att känna sig lite liten, liksom...hehe... Studentbilderna nedan gäller min äldsta son Johan som jag är nästan lite löjligt stolt över...dom här är till dig, Johan, och det är med tårar i ögonen som jag lägger in och kommenterar dom...lycka till med resten av livet nu ! Det är nu allvaret börjar ! ( eller inte..haha..se på mig - jag bara roar mig ! )
Ja du, Johan...du har faktiskt varit liten och oskyldig en gång...då som nu charmar du vem som helst...bara du vill ! Så söt...hehe....( sorry Johan, var bara tvungen att ta med den här bilden.. ; )) På väg in i livet...paraply,bälte och hängslen är bra som gardering mot vad som komma skall..men för bövelen - att leva fullt ut är det som gäller ! Glöm aldrig det !!
Drick med måtta och gör det i goda vänners lag !
Man tror att man har stakat ut en väg när man står där uppe på flaket...följ ditt hjärta !
Å så en viktig sak...du kommer alltid att vara storebror, ta hand om lillebror Jesper och ta väl hand om Lisa !
Å nu går jag å torkar tåren och tar en öl till...!
Vi går raskt över till helgen som följde på Johans student - sök å vatten på Träskaten
Det här är min Sting som fick ta in det ni missade...hehe...
Jill, Peter och favvofunkisen Gisela står och försöker reda ut hur den där Jens egentligen ville ha det...
Dom skötte det alldeles utmärkt, Gisela är ett proffs som man egentligen inte alls behöver tala om för hur man vill ha det,hon har redan gjort det !
Hundarna redo att söka av en stor,tungsprungen mad...Skönt att se så många hundar med en så stor och härlig sökattityd !
Ellis...du är för härlig och ärlig ! Som du sa ; " Nä, det där hade jag aldrig gjort med min hund om jag varit i grupp 1...men nu när jag ser att det faktiskt fungerar..." och hur bra blev det faktiskt inte..!?
Duktig !
Igen..funkis Gisela med sin nästan lika bra hälft, Sten...som för övrigt är min mesta ( å bästa..? ) kursare !
Sten...du ska ha cred för att du litar på mig !
Gerd ( till vänster...hehe.. ) som är min äldsta men inte minst engagerade kursare den här helgen.
Ditt engagemang och din vitalitet är bara för härlig och den är vidarebefodrad till min mamma, ska du veta !
Ellis...grattis igen !Tack för tårtan och för ditt tålamod och för även du litade på mig !!
Tja...en bra helg, helt enkelt !
Idag tränade jag Sting ihop med Lena B-K och man skärper sig omedvetet när man tränar ihop med en Highclere-vinnare tillika otroligt duktig och målmedveten tränare.
Men som jag sa till Lena...hårt arbete lönar sig !
Jag som aldrig sticker ut hakan...ställer vi våra 50 duktigaste tränare/förare mot Englands duktigaste...då blir det jämnt !
Ställer vi Nordens duktigaste tränare/förare mot Englands...då får dom stryk !
UK...behöver ni hjälp med grundträningen ? Kontakta en svensk !

7 kommentarer:

  1. Tack för en jäkla bra kurs!
    Pimm's-recept finns på min blogg! ;-)
    Märta & Jim

    SvaraRadera
  2. Tack sonen min för fina bilder och varma ord till Johan, lillebror Jesper och Lisa. Fina och intressanta kursbilder har du också åstadkommit.

    /moder

    SvaraRadera
  3. Tack IGEN Jens för en toppenhelg! Du gör det verkligen bra för våra kursare och du kan balansera! TOPPE#N helt enkelt och vi har svårt att se några helger nu utan dig :(
    Kramar i stora lass. Du är BÄST!

    SvaraRadera
  4. Ellis och Extra15 juni 2010 kl. 11:18

    Riktigt bra kurshelg, tack för det Jens!
    Och mycket nyttigt att få tänja gränserna maximalt ibland och inse att min hund faktiskt klarar det (också!). Sen blev jag riktigt lyrisk över viltavlämningarna, så nu dj-ar...
    Lycka till på dagens Mocktrail och på Derbyt i helgen!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild på mig vid lunchbordet ;-) sånt gillar jag!

    Förstår inte orden du skrev till din äldsta son "...det är nu allvaret börjar" ...LIVET ska det vara. Allt som händer honom nu är helt upp till honom själv och det är bara han som kan göra vad han vill av livet, eller hur! "Allvaret"..nej vem säger det ;-)

    Tack själv Jens för en härlig helg, hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  6. Instämmer i hyllningskören ovan: Kanonbra träning med precis rätt "dos" coachning så vi alla fick tänja gränserna och ta ett kliv framåt. Mycket inspirerande och lärorikt!

    Eller som en av kursdeltagarna sa till mig vid fikat: "Jag har tränat för så många olika instruktörer under många år, och så sitter jag här och känner wow!, vad mycket jag har lärt mig!"

    Ett bra betyg! :-)

    Åsa & Mocca

    SvaraRadera
  7. Härlig attityd, hört flera lyriska kursdeltagare!
    / Inger

    SvaraRadera