grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

onsdag 9 juni 2010

Lite England...sent omsider.

Det första dom där engelsmännen börjar diskutera - när jag kommer dit - är vad vi ska ha för god mat... ..den här gången blev det marinerade lammkotletter, inköpta hos den lokala slaktaren ! Till det lite grillad sparris ( dom är tokiga i sina sparrisar, säljs överallt som med våra jordgubbar ungefär ),grillade färskpotatisar och så lite tomater ( mest för fägringens skull ).
Det skålar man ju gärna på ! ( se så ömsint dom unga tu betraktar varandra.. )
Sen blir det mer mat...grillen köpte jag på den lokala stormarknaden och tog en hel förmiddag att skruva ihop..men dom grillade laxbitarna verkar ju trivas !
Ibland tränar dom hund där borta i England..här har Mike Tallamy precis skjutit en kanin...
som Baggi valde att inte hämta eftersom han var svårt olydig första träningen...men vi tog ett snack han och jag och sen...
...gick han som en klocka den lilla gula ! Jag gillar den hunden skarpt och Sofia har lagt en bra grund men när jag kom dit ( första dagen..) och tog han så var han..hehe..ganska olydig..men som sagt - efter ett utvecklingssamtal som varade en förmiddag så blev han den gamla Baggi igen !
Rätt som det var hörde man ett förtjust tillrop från Mike...jag sträckte lite extra på mig eftersom jag trodde det var våran insats han noterade...men han lade inte märke till oss för han hade hittat något vackert som jag var tvungen att föreviga. Å det var väldigt vackert..." bluebells " som skimrade nästan lite trolskt !
Ja ja....manligt....

1 kommentar:

  1. Hej Jens,
    Jättetrevlig blogg du har.
    Fina bilder(det vattnas i munnen) och trevlig text.
    Visst har hon det fint därborta våran Sofia...
    /Roland

    SvaraRadera