grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

söndag 17 februari 2013

UFO...?!

" Det där är ett bloggämne ! "
"Men Sofia,vad ska folk tro,vi är ju liksom seriösa !? "
"Äh !"

Jaa...så började det !

Så ok - här kommer det ;

I torsdags kväll ( läs natt ) var jag ut med hundarna sista gången. Jag hann bara ut genom grinden ( vi bor på landet ) då jag får se ett märkligt sken uppöver skogen mot dit jag hade tänkt att gå. Jag vet var jag har mina grannar och ungefär vad dom har för belysning och framför allt inte....
Den här " lilla lampan " var nåt utöver det vanliga och ffa - den fanns där det inte skulle lysa öht. !
Tolv på natten...ett starkt sken som inte borde vara där...6 hysteriska hundar som bara ville ut å göra..whatever..nä,jag vände å tänkte gå in igen,jag tyckte det var obehagligt ! Japp !

Men...nyfiken i den lilla jä...a struten ! In med hanhundarna ( tikarna löper ) in med dom sistnämnda i bilen och iväg mot ljusskenet !
Ljusskenet,och nu är jag helt seriös och drogfri...,var starkt,format som ett slags diamant och var beläget precis ovanför trädtopparna !
Jag var bara tvungen att dra iväg och kolla upp det där !Trots min mörkrädsla !

Kanske nån slags skorstensbrand...jag har sett det och det skulle kunna vara..eller nä !

Precis när jag skulle åka så försvann skenet - skönt tänkte jag och drog iväg med Skeppet ( Mercedes modell tyngre och INTE terränggående..),två nödiga tikar i skuffen och en husse som hade klara adrenalinpåslag !

Jag körde och jag körde..såg ingenting utöver det vanliga och när pulsen lagt sig en smula ( minst ett par km eller fler bort ) så beslutade jag mig för att vända Skeppet och köra hem igen.

Kör fast ! Tokfast !

Fram å tillbaks med Mercan men den gräver sig allt djupare ner i den förbannade,jävla snön !
Ut å bryter granris som en tok mitt i naten för att stoppa under hjulen..ingen effekt !
Tar hundfällarna, som dom löpstinna tikarna precis somnat in på, för at lägga under hjulen för att få bättre fäste...ingen effekt !
Nu är Jens arg,frustrerad och har totalt glömt bort vad fan han gör mitt ute i skogen en torsdagnatt !
Konstaterar bara att han är där !
Fram å tillbaks med den nu jävligt billiga,sköna,inte fyrhjulsdrivna,behagliga förbannade Mercan tills den till slut kokar och skriker att den just kokar ! Som om jag inte redan visste det !!

Halv två på natten var jag hemma igen !
Med två kuvade,dock välrastade tikar,fast utan bil ! Träningsvärk där bak efter den forcerade,förbannade promenaden i lössnön eftersom den ( nytt,fult ord..) bonden inte hade plogat efter det senaste jävla snöfallet !

Hemkommen så stupade jag utmattad i säng...drömde mig bort fullständigt och när jag påföljande morgon vaknade så hade jag nästan glömt bort alltihop !
Tills jag kom på att Skeppet fortfarande stod kvar därborta ett par km bort och att jag nog borde gå bort och medelst halvtaskig spade gräva fram eländet...det tog sin tid,kan jag säga !

Sen hem igen,trava runt som en tok i snön för att lägga ut 18 apporter som ökl/ekl hundarna skulle promenera hem på träningen,tända elden och grillen och klockan 13.00 se ut som att jag har haft all tid i världen på mig !

Det blev en bra träning men jag kom aldrig underfund med vad det där skenet var för något..kanske ett UFO !?

ps. Sofia var inte hemma aktuell natt...och jag hade INTE rökt några jävla trattkantareller eller annan skit !

4 kommentarer:

  1. jag börjar allvarligt ompröva lämpligheten att du framför motorfordon under vinterhalvåret. Det verkar vara utanför din kompetens. Be Sofia köpa en snowracer och en störtkruka så transporterar du dig säkert någon månad framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tror du om en spark, Torbjörn? Är det för avancerat för honom? :)

      Radera
  2. Det var väl inte fullmånen, Jens???

    SvaraRadera