grouse shooting 2013 -2

grouse shooting 2013 -2

torsdag 1 april 2010

På resande fot...

England igen, det var välbehövligt ! Mer än en månad utan Sofia är precis vad jag klarar.. :) Det går väl över..hehe.. Skönt att se och märka att hon iaf trivs här, med livet i allmänhet och jobbet i synnerhet..eller om det var tvärtom ?! En smärre förändring i hennes jobb ställde dock till en del huvudbry och en viss...lågmäldhet men det får hon berätta om själv. Jag har varit på resande fot ett tag...från Sörmland till Småland, där jag fortfarande har en lägenhet kvar i Tingsryd (suck..) , för att sedan fortsätta ner till Skåne där jag har haft två dagars träning i SSRKs Södras regi. Träningen gick bra med många duktiga hundar och förare, visst hade det tränats över vintern även om en del hävdade motsatsen...men man brukar ju säga så.. ;) Nivån var ökl/ekl med en del smärre justeringar åt båda håll och en del övningar och apporter gav verkligen utrymme för en del diskussioner...nergrävda tennisbollar, målområden, bra eller kanske bara ganska bra osv... Det diskuterades mycket handling och att man kanske lite oftare borde gå ut till hunden och ställa frågan.. ; " Är vi inte riktigt överens nu eller hör du bara lite dåligt? " He he...(Bosse.. ;) Jag tackar Södra med Eva & Bosse Ferm i spetsen för en trevlig och givande helg och hoppas på att vi fortsätter med den här traditionen som snart borde vara 10-årig?! Från Skåne till Sörmland igen för att bara packa om lite och sen till England där jag är i skrivandets stund. Här är jag för tillfället (igen..) hemmaman då Sofia jobbar nån dag till innan det är dax för lite påskledigt med tillhörande träning och besök hos olika vänner och bekanta. Det kommer snart lite bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar